مدیریت جهاد کشاورزی دشتستان خبر داد؛

کشت کاکتوس آپونتیا در سطح یک هکتار در بوشکان 

این گیاه معروف به گلابی خاردار یا انجیر هندی است فوق العاده کم آب بر قابل کشت در خاک‌های کم بازده با نیاز غذایی پایین و مقاوم به گرما و تا حدودی مقاوم به سرما و شوری می‌باشد
کد خبر: ۱۴۲۲۹۴۰

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی،مدیریت جهاد کشاورزی دشتستان علی رحیمی به همراه رئیس مرکز جهاد کشاورزی بوشکان از مزرعه کاکتوس آپونتیا در بوشکان بازدید به عمل آورد.
 
رحیمی عنوان کرد: این مزرعه در سطح یک هکتار کشت شده است کاکتوس آپونتیا بهمن ماه سال گذشته برای اولین بار در بوشکان درسطح یک هکتار کشت شد. این گیاه معروف به گلابی خاردار یا انجیر هندی است فوق العاده کم آب بر قابل کشت در خاک‌های کم بازده با نیاز غذایی پایین و مقاوم به گرما و تا حدودی مقاوم به سرما و شوری می‌باشد.
 
کاکتوس آپونتیا سالانه حدود ۲۰ تن در هکتار علوفه تازه تولید می‌کند که در تغذیه دام و جایگزین شدن کشت با علوفه های مرسوم که بسیار آب بر هستند و همچنین از لحاظ مصرف ذخایر آبی کمتر بسیار ارزشمند می باشد.
 
آپونتیا دارای میوه ای با ارزش که نیازمند فرآوری می باشد از میوه این کاکتوس در تولید داروهای پوستی و قلبی صنایع کنسرو سازی و همچنین در تولید لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می شود.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها